Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prečo (ne)testovať. (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Monitor, Testovanie5,9,

prijímačky, a nezmyselné známkovanie už by bolo na čase okamžite zrušiť a začať učiť deti hľadať to čo deti baví a ako budú svoje talenty rozvíjať s potrebami na realizáciu svojho života.
 

Skola

Ako si predstavuješ znamkovat / hodnotiť deti v škole?
Navrhuješ učiť deti to čo ich baví? Ak ich nebude baviť nasobilka alebo vybrané slová tak ich to škola nenaučí? Lebo veď ich to nebaví...
 

 

Otázka je pre koho má byť to známkovanie? Myslíš, že ho všetky deti potrebujú? Najviac ho potrebujú učitelia, ministerstvo školstva, rodičia štáty zamestnávateľ. Deti sú tie posledné, aj to len tie prudko súťaživé, ktoré potrebujú sa vyvyšovať.
Takže ak známkovanie nepotrebujú deti tak je podľa mňa nadbytočné.
No, to v prvom rade, ich to musí baviť! Ak ich to nebude baviť tak sa to nebudú chcieť dobrovoľne naučiť. Aj násobilka môže deti baviť. No a prečo by museli deti baviť vybrané slová? A prečo majú deti vedieť odrecitovať vybrané slová ?
 

 

Mám doma dvoch pubertakov, hádaj čo ich baví? Ležať celý deň v posteli a hrať sa na mobile ich už učiť netreba, čokoľvek iné ich už z princípu nezaujíma.
 

A??

Presne to je dôsledok štúdia s dôrazom na známky, a nie to čo by objavilo čo deti baví a v čom môžu rozvíjať svoj talent.
 

 

Vážne? Konkrétne im sú známky úplne ukradnuté, mne vlastne svojim spôsobom tiež.
 

Tak potom?

O čom je reč? Na čo ich potrebujete?
 

 

Z mojej strany je reč o tom, že že učiť deti iba to, čo ich baví je utópia. No a samozrejme, nejaký systém hodnotenia byť musí, tak ako je to aj potom v reálnom živote.
 

 

Súhlasím, že niekedy je človek prinútený naučiť sa niečo čoho nebaví.
To, že to pokladáš za utópiu na tom ja nič nezmením. Je fakt, že ak dieťa sa učí to čo ho baví väčšinou ani len netuší že sa to učí a ovláda danú problematiku o mnoho lepšie ako to dieťa, ktoré sa to učí a nebaví ho to.
Stále neviem pre koho má byť ten systém hodnotenia ? A hlavne aký? Taký ako je v reálnom živote je akože čo? Myslíš, že by deti sa učili za peniaze či nejaké iné požitky, ktoré by vedeli meniť za nejaké iné výhody? Napríklad by dostali 5 známok a za ne by bolo 5 raňajok?
 

 

Na to aby som ja vyplodil nejaký hodnotiaci systém som veľmi málo fundovany. Ale ako technicky zameraný typ, by som videl cestu v standardizovanom type, nezávislým od vyučujúcich. (testy, kľudne niečo na štýl monitoru) Sám si veľmi dobre pamätám, ako veľmi boli hodnotenia predpojate a tá istá znamka mohla znamenať niečo úplne iné v inom čase, mieste, okolnostiach všeobecne.
 

Stále neviem kto to bude

potrebovať? Teda podľa tvojho vyjadrenia ani ty ani deti nejaké známky nepotrebujete. A monitor je len trochu iná forma.
Samozrejme nič proti tomu, ak by vám to vyhovovalo a pomáhalo by vám to k zlepšovaniu sa toho čo tvoje deti baví a spoznávajú svoje talenty, prečo nie. Pochopiteľne zase by to malo byť na dobrovolnej báze rodičov, ktorým to vyhovuje.
 

 

Ako chceš zistiť, či sa vôbec niečo naučili, či tam nechodia zbytočne....
Bez nejakého systému spätnej väzby, predsa nemôžeš vedieť, či sa niečo vykonáva dobre. Ďalším prínosom jednotného hodnotenia je, že môže slúžiť ako podklad na ďalší výber, sito.
 

Nič proti spätnej väzbe

No sú dve. trestajúci systém spätnej väzby (známky, hodnotenie, meranie...) a zlepšovací systém spätnej väzby(chyba sa neberie ako niečo zlé, ale ako poznanie). Nepopieram, že niekoho môže aj hodnotiaci (trestajúci) systém zlepšovať v jeho úsilí dosiahnuť znalosti, zručnosti, schopnosti či vedomosti, ale moc takých nie je. Väčšina ľudí sa radšej učí spoznávaním a nie, keď ho niekto potrestá.

S tým sitom je to niekoľko problémov, ako si už sám spomínal subjektivita hodnotiteľa, momentálna indispozícia hodnoteného, evolúcia a hlavne znemožňuje prístup k poznaniu. Chápem, že môže byť vzácnosť statkov (získania poznania) a tak tam by mali byť tí, ktorí majú nielen najväčšie schopnosti, ale aj záujem o poznanie a opäť tu je cesta pre tých čo ich to najviac baví.
 

 

Hodnotenie je trest? To akože ak sa niekto dozvie, že napísal test na x%, tak je potrestaný? Rovnako by sa to dalo interpretovať opacne: hodnotenie je odmena
 

Skôr celý proces

Myslíš, že vnímanie 5,4, ale aj 3 známky je chápané ako odmena? Ale ani 2 či 1 žiaci väčšinou nechápu ako odmenu. Ale testovanie a s tým spojené hodnotenie bez ohľadu na výsledok väčšina chápe ako trest a nie ako odmenu.
 

 

Myslím že je to jednoducho fakt. Ak som to nezvládol, tak mám slabý výsledok, ak som to dal, tak mám dobrý.
Ak mám rovnaké výsledky ako niekto, kto na to kašle, tak nemám dôvod akokoľvek sa snažiť.
V reálnom živote by si tiež nechcel byť hodnotený podľa výstupu tvojej prace?
 
Hodnoť

 

Zrušenie testovania a externej maturity (testu_ v podstate povedalo (minimálne) dve veci: školy v aktuálnom režime nie sú schopné zabezpečiť plnohodnotné vzdelávanie požadované výsledky žiakov. Ich zrušenie sa pokúša minimalizovať presuny x učiteľov po cudzích školách.
Zabudlo sa, alebo sa nebralo do úvahy, že testovanie by mohlo porovnať výsledky normálneho a dištančného režimu (aby sme neboli prekvapení:)). Ide mi samozrejme o dáta, nemuseli by tie testy byť súčasťou klasifikácie a prijímačiek.
 
Hodnoť

Svojimi

Nazormi si v minulom storoci zrovna ty. Necudujem sa, ze kazdy normalny, ktory dnes je vo veku styridsiatnika a patdesiatnika, skolstvo davno opustil a zostali tam uz len ti, ktori zvysili....
Testovanie vzdy bolo a je procesom preverovania, vzdy to bola a je skuska! Nasilne lamanie, ze testovanie je metoda vyucovania je blbost na ntu, klapky na ociach, ruzove okuliare.
Asi preto za poslednych tridsat rokov obluba chodit do skoly tak klesa na popularite, lebo zhruba od 1999, ked sa v skoltve zacinali procesy pre isced, a zo skoly nestali vzdelavacie institucie, zacali sa objavovat nasilne metody prace neoverene storociami, ba neoverene ani kratkou praxou na vzorke.
Vysledok: ziak chodi do skoly o rok dlhsie a vie menej a kratsie.
 
Hodnoť

Identifikovat potreby ziakov?

Naozaj? Hlane na privatnych skolach. Vazeny pan zakladatel priv. skoly, na vzdelanie ma pravo kazdy bez ohladu na povod. Privatne skoly nas hadzu spät a to tam, odkial sme uz raz vysli. Aj ked si solventnejsi myslia, ze robia potomkom velku sluzbu, tak primarne ide o prestiz a byt v kruhu vyvolenych. Privatne skoly ziju prevazne zo strachu rodicov. Ti si myslia, ze navstevou priv. skoly maju iste miestecko na pracovnom trhu. Cielom priv. skol je teda pracovny trh a ziaci jeho krmivom. A kde su teda potreby ziakov? Ja by som tak tipla, ze by to mohlo byt trebars v radosti z ucenia? Lebo deti su zvedave a chcu sa ucit. Chcu spoznavat, chcu byt mudre vo svojom vlastnom tempe a zaujme a hlavne vo fungujucich skolach s dobre vyskolenymi, ale aj zaplatenymi ucitelmi.
 

privatna skola

Absolvovanie základnej privátnej školy zabezpečí niekomu isté miestečko na pracovnom trhu? Toto si niekto myslí?
 


Najčítanejšie


  1. Janka Cigániková: Podarilo sa! Zaborská stiahla pozmeňovák, ktorý robí z kňazov zdravotníckych pracovníkov 206
  2. Karol Labaš: S čím sa Richard Raši verejne nechváli 197
  3. Maroš Chmúrny: Vydierač a nové sako pre Pellegriniho 110
  4. Michal Šimečka: Dohoda s Čínou, o ktorej sa takmer nehovorí 69
  5. Iveta Kompišová: Prvá žena - nositeľka Nobelovej ceny za mier - bola rodáčka z Prahy 49
  6. Jozef Legény: Umierať a dať sa šklbať v Revúcej 48
  7. Elena Antalová: Marečku, už mi pero nepodáte... 42
  8. Inštitút strategických politík : Roztržka o hranice medzi Sudánom a Etiópiou eskaluje aj napriek prebiehajúcim rokovaniam 42
  9. Denis Kinski: Hana Maciuchová nás navždy opustila 42
  10. Martin Pilnik: 23 293 675,46 € vyhodil Krajči von oknom odmietnutím hlasu odborníkov na liekovú politiku 37

Rebríčky článkov


  1. Patrik Lenčéš: Kostoly na Slovensku: Zatvorené pre ľudí, otvorené pre nebo.
  2. Miriam Studeničová: Sila celku zvíťazí!
  3. Boris Mlsna: Vakcíny verzus testy? Testy športovcom pomáhajú, no riešením je len vakcína
  4. Štefan Vidlár: D O J E M
  5. Jozef Legény: Umierať a dať sa šklbať v Revúcej
  6. Marek Zajac: Prečo sa mnohým ľuďom nedarí nájsť si vhodného partnera
  7. Jaroslav Polaček: Napriek korone predkladáme ambiciózny a transparentný rozpočet
  8. Peter Biščo: Fico mení vozový park...
  9. Emma Chládecká: Evanjelium v skratke
  10. Marta Medzihradská: Banskobystrický kultúrny bod zlomu


Už ste čítali?